Na het plaatsen van een bestelling sturen wij de bestelde producten stevig verpakt en zo snel mogelijk naar je toe. Daarbij geldt dat wij producten die op voorraad zijn nog dezelfde dezelfde (werk)dag naar je toesturen (mits vóór 15.00 uur besteld en betaalt met iDEAL, BanContact / Mister Cash of SOFORT Überweisung). Je bestelling heb je dan meestal de volgende dag al in huis. Wanneer het mogelijk is verzenden wij je bestelling per briefpost, want dat scheelt verzendkosten. De status van je bestelling kun je eenvoudig bijhouden via een Track & Trace-code. Op dit moment versturen we binnen Nederland, naar België en naar Duitsland.

Verzendkosten

De kosten voor het verzenden van je bestelling proberen wij altijd zo laag mogelijk te houden. Bijvoorbeeld door kleine producten per briefpost te versturen in een stevige en anonieme luchtkussen-envelop in plaats van in een stevige en anonieme doos. De exacte verzendkosten van je bestelling vindt je terug in je winkelwagen bij ’Verzendmethode', nadat je op 'Afrekenen' hebt geklikt.

Verzendmethode

De pakketten worden via onze transporteur verzonden en op werk- en zaterdagen bezorgd. Kleine bestellingen versturen wij per briefpost.

Alternatief afleveradres

Iets voor iemand anders bestellen en daar af laten leveren of je bestelling op je werk laten bezorgen is ook mogelijk. Zorg eerst dat alle producten die je wil bestellen in je winkelwagen zijn geplaatst. Klik dan op ’Afrekenen’. Bij 'Adres' staat onderaan een vinkje bij ’Verstuur naar dit adres’. Haal dit vinkje weg en je kunt een alternatief afleveradres invullen.

Levertijd

Als alle producten die je hebt besteld op voorraad zijn, dan sturen wij je pakket nog dezelfde (werk)dag naar je toe (mits vóór 15.00 uur besteld en betaalt met iDEAL, BanContact / Mister Cash of SOFORT Überweisung). Meestal heb je het dan de volgende dag al in huis. Levertijden gaan in vanaf het moment dat de betaling binnen is. Wanneer een product niet op voorraad is, kan het langer duren voordat je bestelling wordt verzonden. Wij brengen en houden je hiervan op de hoogte.

Ook als je kiest voor vooruitbetaling via overschrijving of bij betaling onder rembours duurt het wat langer voordat je de bestelling in huis hebt. Bij vooruitbetaling per bank duurt het namelijk één tot drie werkdagen voordat wij je betaling ontvangen en bij betaling onder rembours controleren wij eerst telefonisch of je daadwerkelijk een bestelling bij ons hebt geplaatst. Wij sturen je een e-mail wanneer je bestelling verzonden is.

Zending volgen

Zodra je bestelling verzonden wordt, ontvang je een verzendbevestiging. Als wij je bestelling per pakket verzenden, vermelden wij in dit bericht de Track & Trace-code waarmee je de status van je bestelling vanaf de eerste werkdag na de verzenddatum kunt volgen. Daarnaast ontvang je van de transporteur een e-mail met daarin een tijds-indicatie van de levering. Op deze manier kun je precies zien op welke dag en moment je pakket wordt bezorgd.

Pakket beschadigd

Ondanks onze goede zorgen kan het gebeuren dat jouw pakket onderweg beschadigd raakt. Dit is natuurlijk erg vervelend, maar helaas niet te voorkomen. Transport is immers mensenwerk. Een lichte beschadiging aan de buitenzijde van de doos hoeft geen probleem op te leveren voor de inhoud. Mocht blijken dat de inhoud wel degelijk beschadigd is, maak dan een foto van de doos en de inhoud waarop de beschadigingen duidelijk zichtbaar zijn. Mail daarna de foto('s) naar info@livebetter.nl en wij nemen contact met je op.

Als de doos en inhoud bij het aanbieden zwaar beschadigd zijn, bijvoorbeeld als de doos zwaar gedeukt is en/of nat is van bijvoorbeeld de massage-olie, neem het pakket dan niet in ontvangst. De bezorger neemt het pakket dan terug. Laat ons dat direct weten en wij zorgen dat je alsnog en zo spoedig als mogelijk een nieuw (en onbeschadigd) pakket in huis hebt. Als je besluit het zwaar beschadigde pakket toch in ontvangst te nemen, dan is dat helaas volledig op eigen risico. Na ontvangst schade aan een pakket claimen bij de transporteur is helaas niet mogelijk.

Niet thuis

Ben je niet thuis op het moment van bezorgen, dan biedt de transporteur je pakket de volgende 2 werkdagen nogmaals aan. Daarna kun je het pakket ophalen bij een afhaalpunt. Je ontvangt een bericht van de transporteur over de locatie. Vergeet niet je legitimatiebewijs mee te nemen, want dit moet je op het afhaalpunt laten zien. Je kunt het pakket gedurende 4 (werk)dagen ophalen, daarna wordt je bestelling naar LiveBetter retour gezonden.

Mocht je door onvoorziene problemen niet in staat zijn geweest het pakket op te halen, dan kunnen wij na terugontvangst het pakket opnieuw naar je versturen. Uiteraard dien je dan opnieuw de verzendkosten te betalen. Mocht je hier van afzien, dan storten wij het aankoopbedrag terug onder aftrek van € 7,50 administratiekosten.
 

Feestdagen

Post- en pakketbezorging rond de feestdagen kan soms problemen opleveren. Feestdagen waarvoor een aangepaste levertijd geldt zijn: Goede Vrijdag, Pasen, Koningsdag, Hemelvaart, Pinksteren, Kerst en de Jaarwisseling. Houd rekening met de algemene levertijden en voorwaarden.