FAQ

FAQ

Vaak gestelde vragen.

Wij hebben voor u de veel gestelde vragen hieronder uitgewerkt. Staat uw vraag er niet tussen? Bekijk dan onze klantenservice pagina.

Als alle producten die je hebt besteld op voorraad zijn, sturen wij je bestelling nog dezelfde (werk)dag naar je toe. Dit geldt voor werkdagen, maandag tot en met vrijdag en mits vóór 16.00 uur besteld en betaald met iDEAL, BanContact/Mister Cash, Klarna of SOFORT Überweisung. Meestal heb je het pakket de volgende dag in huis. Dit laatste is afhankelijk van de verzenddienst. 

Meer weten.

Je online betaling aan Livebetter wordt afgehandeld door een zogeheten Payment Service Provider (PSP). Een PSP maakt het online betalen in onze webshop mogelijk door online betaalmethodes, zoals iDEAL, aan te bieden. Het is ook  mogelijk om te betalen via Bancontact / Mister Cash, PayPal,  en Klarna. Voor sommige betaalopties geldt een kleine toeslag, dit is het bedrag dat zij aan ons berekenen.
Meer weten.

Gelukkig heeft Nederland goede wetgeving voor aankopen bij webwinkels. Op deze zogenoemde ’aankopen op afstand’ is het zogenoemde ’herroepingsrecht’ van toepassing, inclusief een zogenoemde ’zichttermijn’. Dit betekent dat je vrijwel alles binnen 14 dagen na ontvangst kunt retourneren, mits aan bepaalde voorwaarden is voldaan. Meer weten.
Het kan gebeuren dat producten binnen de garantieperiode stuk gaan. Naast de wettelijk geregelde garantie heb je recht op de garantie van de fabrikant. De duur van deze garantieperiode is afhankelijk van het soort product. Mocht een product stuk gaan, neem dan eerst contact met ons op. Dit kan via e-mail (info@livebetter.nl) of telefonisch. Onze telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot 17.00 uur, op telefoonnummer 085 – 018 51 92. Meer weten.

Onze telefonische klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 09.00 tot 17.00 uur, op telefoonnummer 085 – 018 51 92. Wij horen graag van je.

Livebetter vindt het belangrijk om duurzaam te  verzenden met gerecycled, biologisch afbreekbaar of hernieuwbare verpakkingen en het kraft vulmateriaal verminderd het gebruik van plastic vulmateriaal.

  1. Verpakkingen:

    • Livebetter gebruikt duurzame materialen: Wij kiezen voor verpakkingen die gemaakt zijn van gerecycled, biologisch afbreekbaar of hernieuwbaar materiaal. Denk aan kartonnen dozen of enveloppen gemaakt van gerecycled papier.
    • Livebetter minimaliseert de grootte: Wij passen de verpakking zo goed mogelijk aan de inhoud aan om onnodig ruimtegebruik te vermijden. Hierdoor worden er minder materialen en transportmiddelen gebruikt, wat de CO2-uitstoot vermindert.
    • Herbruikbare verpakkingen: Onze leveranciers zenden geregeld leveringen aan ons. Livebetter streeft er naar deze meerdere keren kunnen gebruiken voordat ze gerecycled moeten worden. Wees dus niet verbaasd wanneer een pakket er hergebruikt uit ziet.
  2. Kraft vulmateriaal:

    • Livebetter gebruikt vooral kraftpapier als vulmateriaal in plaats van plastic luchtkussens of schuimvlokken. Kraftpapier is een biologisch afbreekbaar en recyclebaar materiaal dat effectief kan worden gebruikt om de lege ruimte in de verpakking op te vullen en producten te beschermen tijdens het transport.
    • Als het even kan gebruiken wij op maat gemaakte vulmaterialen: Maak gebruik van vulmateriaal dat specifiek is ontworpen voor de vorm en grootte van de producten die worden verzonden. Dit minimaliseert de hoeveelheid materiaal die nodig is om de producten veilig te verpakken en vermindert het risico op schade tijdens het transport.
    • Livebetter vermijdt het overmatig gebruik: Wij zorgen ervoor dat het vulmateriaal alleen wordt gebruikt waar het nodig is. Overmatig gebruik van vulmateriaal resulteert in verspilling en onnodig materiaalgebruik.
  3. Recycling en instructies:

    • Maak de verpakking altijd zo voorzichtig mogelijk open. Gebruik een mesje om een voorzichtige snee op de naad te maken. Hierdoor kan je de verpakking altijd weer gebruiken om een gekocht artikel weer naar ons terug te sturen.  
    • Niets om terug te sturen? Gooi de verpakking dan in de kartonbak bij het scheiden van het afval. 
  4. Duurzaam transport

    • Helaas is niet alles voor ons mogelijk maar wij streven er naar om ook het transport van onze pakketten zo duurzaam mogelijk te laten zijn. Daarom kiezen wij voor PostNL, zij streven er naar de komende jaren volledig duurzaam het transport te kunnen verzorgen.Â